Where The Action Is



Joshua Radin var magisk igår. Har aldrig vart på en konsert där jag har fått lika mycket gåshud som jag fick under hans uppträdande. Jag fick till och med tårar i ögonen när han sjöng en låt som var tillägnad alla som drabbades av Hurricane Katrina 2005. Herregud så fint det var.



The Magic Numbers var awesome! Riktigt bra låtval och en del nytt som lät riktigt bra! Kan inte låta bli att tycka sångaren är så jävla söt!



Sen var det dags för det mest väntade - Moneybrother. Alltid lika bra. Han körde Showdown från nya plattan (love that song!), men jag saknade Young Faithful Love och 6AM, även de från senaste plattan.



Kvällens höjdpunkt, måste jag säga. Nick Cave and the Bad Seeds. Jävlar vilket drag det var! Bland det mäktigaste jag sett live, ever! Allt var så jävla grymt, härlig mix av lugna och andra låtar med drag i. Bäst var: Henry Lee, då hela publiken stod och sjöng med "La la la la la, la la la la lee, a little bird lit down on Henry Lee" Afan, det var mäktigt!

Förövrigt så regnade det precis HELA tiden. Jag var genomblöt enda in till bara skinnet. Käkade gott thaikäk. Härlig stämning trots regnet, höll på att halka i leran nittoelva gånger, mina vita Converse var inte längre så vita. Men det var nice. På väg hem på tuben så sa en jävligt klok sak om Fever Ray: "Om man blundade tillräckligt länge kändes det som demonerna skulle ta över". Jag kunde fan inte sagt det bättre själv. Det var bara sjukt stört hela grejen.

Kommentarer
Postat av: Emilia

min kompis Nora har en kompis som strulat med Anders och håller just nu på att sms-flörta med honom! PERNILLA DET ÄR INTE SAAAAAAAANT. fatta avis jag är. kan då inte tänka mig hur avis du är min älskade...

2009-06-15 @ 17:04:33
URL: http://emajlia.blogg.se/
Postat av: Emilia

min kompis Nora har en kompis som strulat med Anders och håller just nu på att sms-flörta med honom! PERNILLA DET ÄR INTE SAAAAAAAANT. fatta avis jag är. kan då inte tänka mig hur avis du är min älskade...

2009-06-15 @ 17:04:50
URL: http://emajlia.blogg.se/
Postat av: Pernilla

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, NÄE!? NÄR, VAR OCH HUR SKEDDE DETTA!? Hjälp.

2009-06-15 @ 21:06:07
URL: http://itwasreallynothing.blogg.se/
Postat av: Emilia

han vill inte ha oss längre. självfallet på spybar. fuck henne.

2009-06-16 @ 15:20:37
URL: http://emajlia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0